Zorba Dergi / 11Kasım 2024 / sinema, Tolga Oskar
Hayırlı Evlat : “Yetişkinliğin Hayal Kırıklıkları” TOLGA OSKAR
Yönetmen: India Donaldson
Senaryo: India Donaldson
Oynayanlar: Lily Collias, James Le Gros, Danny McCarthy
Ülke:ABD
Tür: Dram
Süre: 90 Dk.
Vizyon Tarihi: 4 Ekim 2024 (Türkiye)
Film, 17 yaşında bir kız olan Sam’in babası Chris’le birlikte kamp gezisine çıkmak için hazırlıklar yapmasıyla başlar. Sam ve Chris, hazırlıklarını bitirdikten sonra arabalarına atlayıp Matt’in evine doğru yol alırlar. Matt, Chris’in en yakın arkadaşıdır ve kampa oğluyla birlikte o da katılacaktır. Ancak Matt ve oğlu evden çıkarken tartışmaya başlar. Oğlu henüz hazırlıklarını bitirmemiştir ve Matt, bu duruma tepki gösterir. Bu sırada Sam ve Chris, arabanın içinde onların gelmesini beklemektedirler. Sam arabanın ön koltuğunda oturmaktadır. Babası arka koltuğa geçmesini söyler. ‘Neden ben arkaya geçmek zorundayım?’ diyerek çıkışan Sam, çaresiz arka koltuğa geçer. Buradan Sam’in babası tarafından henüz bir birey olarak sayılmadığını anlamak mümkün! Oğluyla tartışan Matt, sonunda tek başına arabaya biner ve ekip tamamlanır. Yolculuk sırasında Chris ve Matt kendi aralarında sohbet ederler. Bu sohbetten ikisinin de eşleriyle boşandıklarını anlarız. Matt, eşinden yakın bir zamanda boşanmıştır ve Chris’ten fikir almaya çalışır. Konuşulanlara kulak misafiri olan Sam de, konuyla ilgili fikirlerini beyan eder. Sam’in düşüncelerine bakılırsa olaylarıbabası ve babasının arkadaşından daha mantıklı ele aldığı görülür. Chris ve Matt, cinsiyetçidir. Olayları yüzeysel ve çıkarcı bir şekilde ele alırlar. Sam sürekli bir kızla mesajlaşmaktadır. Hep birlikte yemek yedikleri bir sahnede Matt onun kız arkadaşı olup olmadığını sorar. Sam gülerek onu geçiştirir ve sadece arkadaş olduklarını ifade eder. Görünüşe bakılırsa babası kızının kuir kimliğini sorun etmemektedir, çünkü tebessüm ederek kızına bakar. Aynı sahnede kızının et yemesine şaşırır ve ‘et yediğini bilmiyordum,’ der. Matt ‘vejetaryen olduğunu sanıyordum,’ diyerek onu destekler. Sam hiçbir zaman vejetaryen olmadığını söylese de iki adam öyle görünmediği konusunda ısrar ederler. Evliliklerini yürütemeyen, çocuklarıyla iyi ilişkiler kuramayan iki eski kafalı adamla, çocukluktan yetişkinliğe geçen bir genç kızın çatışmasına tanık oluruz.
Filmin kırılma noktası; bir gece kamp ateşi yakıp sohbet ettiklerinde gerçekleşir. Chris uyumak için çadırına girer, Sam ve Matt ateşin başında sohbet etmeye devam ederler. Sonunda ateşi söndürüp uyumaya gidecekleri sırada Matt, Sam’e karşı sınırı aşan bir söylemde bulunur. Bu durum; elbette Sam’i rahatsız eder ve ertesi gün Matt’in söylemini babasıyla paylaşır. Chris, ‘Matt tuhaf bir tiptir, ona alınma, ağzına geleni konuşur,’ diyerek kızına konuyu kapatması gerektiğini belirtir. Sam, babasının ona sahip çıkmasını ve korumasını beklemektedir ama babası onu hayal kırıklığına uğratmıştır. Kızını korumaktansa, tatilin sorunsuz devam etmesini ister. Kızının hayal kırıklığına uğramış gözlerine bakar ve ‘güzel bir gün geçirelim mi?’ diye sorar.
India Donaldson, ilk uzun metrajlı filmi olan Hayırlı Evlat’ta oyuncuların duygularını yansıtmak için diyaloğa ihtiyaç duymuyor. Özellikle Lily Collias Sam’in duygularını yansıtma konusunda çok başarılı bir işe imza atmış! Filmi bir büyüme hikayesi olarak sınırlamak doğru değil! Kuşak çatışması, ebeveyn/çocuk ilişkisi ve toplumsal cinsiyet rolleri üzerinden de ele almak gerek! ‘Hayırlı Evlat’ genç bir kadının duygusal zekasının hafife alınmaması gerektiğini, bazı eski kafalı ihtiyarlardan çok daha mantıklı kararlar verebildiğini gözler önüne seriyor.
Yeni yorum ekle