Geçebiliriz (Yolculuk II) “Ortak bilince”

Şiir

Erkan Yazargan

 

 Geçebiliriz (Yolculuk II)                    
“Ortak bilince”

Dünya denen araçla bir yolculuktayız

Gündüz, gece. Binlerce yıldan beri

Kıyametle uyarıldık, binlerce defa

“Yoksa! Anlamazsan! Anlamazlıktan gelirsen!

Denizler kaynayacak

Dağlar dümdüz olacak" dediler,

Yaşamın imkânı kalmayacak!

Ama anlarsak

Ortak bilince ulaşırsa insanlık

Sarsılmadan, çarpmadan sağa sola

Başka gezegenlere veya

Yoğun enerji kütlelerine

Geçivereceğiz ince delikten

Yarasız, beresiz.

İşte sana kayıp kitap

İşte sana mucize

Cennet cennet deyip durdukları

Yer

İşte orada

İnandın mı bana?

İnanmana ihtiyacım yok

Anlamanı istiyorum

İnsan denilen mükemmele

Verilen mucizeler

İçinde durup duran

Seni, göz açıp kapayıncaya

An içinde

Uçsuza ve sonsuza daldıran

Boşuna mı varsın?

Ölüp, yok olacak mısın?

Bir kaos – karmaşa mı hükmediyor

Evrene. Evrenlere. Bildik veya keşfedilmeyen

Asla!

Korkma

Ortak bilinç. Geçirecektir insanlığı

Yarasız, beresiz, yıkılmadan, dağılmadan

Diğer tarafa

Az kaldı.


Tokat 29.11.2011

“Kayıp Kitap” kitabından

 

Yorum

Hasan Basri Dağcı (doğrulanmamış) Sa, 15 Ağustos 2023 - 11:18

Merhaba şair biraz sıradan şiirden uzak betimleme yapıyor.
Ortak bilinç bir kaygı malzemesi. Sahi sorgulayınca anlıyorsun varoluş sebebini...
Şiir dilini sevdim. Kutluyorum

2. Erkan YAZARGAN II (doğrulanmamış) Sa, 15 Ağustos 2023 - 13:32

Yolculuk teması özellikle görsel sanatların ençok işlenen ve farklı yönleriyle ele alınabilen temasıdır. Sonu "dır" ile biten bir cümle kurduğumun farkındayım. O halde ispatlamam gerekiyor.

Bu şiir parçasından önce birinci bölümünü bulup okumanız gerekiyor. Aksi, şiir olmaz. Kelime grubu ve karalama olur.

Şiir parçasının başındaki "dünya denen araçla/uzay gemisiyle bir yolculuktayız" sözü yazara has/ait olup edebiyat literatüründe daha önce karşılaşmadığımız bir duygu dışavurumudur. Bu saflıkta olmasa bile farklı dünya algıları elbette gelişmiştir ama yazar bu noktada iddialıdır.

Böylesi sorunlarla/sorularla karşılaşanların başvuracağı kaynak, tarih kaynağıdır. Tarihi belli şiirin öncesinde bu kullanım başka yerlede var mı, varsa nerelerde?

Yolculuğu özedönüp bilince odaklama sanatı yine yazara hastır.

İki has örneği birleştirdiğimizde sanatçının özgünlük ödüllerini neden aldığını ve kurduğu sistemlerin açıkara sürekli birinci olduğu daha net anlaşılır.

Bundan sonrası tüme varmak amacıyla kalan 997 şiiri bulup bütünleştirmektir. Yazarın bir iddiası var; Türk Dilinin ihtişamını göstermek/ispatlamak için bir kullandığım kelimeyi bir daha kullanmadım.

Okumaya devam edelim. Görecek daha şey ve yer var...

Yeni yorum ekle

Düz metin

  • Hiç bir HTML etiketine izin verilmez
  • Satır ve paragraflar otomatik olarak bölünür.
  • Web sayfası adresleri ve e-posta adresleri otomatik olarak bağlantılara dönüşür.